جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
سرویس : با شهدا
زمان : ۱۳۹۵/۹/۱۸ - ۰۷:۵۲
شناسه خبر: ۴۲۶۳۸۰
 
روایت همسر "شهید مرتضی عطائی" از سیر و سلوک همسرش/ شهادت "ابوعلی" در دعای عرفه به من اعلام شد
همسر شهید مدافع حرم می‌گوید: آخر دعای عرفه بود که متوجه شدم مرتضی شهید شده است؛ مرتضی خیلی دوست داشت در کنار شهدای مدافع حرم در بهشت رضا(ع) دفن شود، می‌خواست کنار دوستانش باشد.

به گزارش پاپایا؛ به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، شهید مرتضی عطائی معروف به "ابوعلی" چند روز قبل در نبرد با نیروهای داعش در لاذقیه به شهادت رسید و قرار است فردا پیکر مطهر وی در مشهد مقدس تشییع شود.

خبرنگار تسنیم خراسان‌رضوی به‌مناسبت شهادت وی گفت‌وگویی با همسر شهید عطایی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید. 

همسر شهید عطائی از نخستین روزهای آشنایی با همسرش می‌گوید: روز عید فطر بود که مادر مرتضی به خواستگاری من آمدند، آن زمان مرتضی شاگرد پدرش بود و در مغازه کار می‌کرد و در نهایت من و مرتضی 28 بهمن سال 78 ازدواج کردیم.

وی می‌افزاید: نخستین صحبت‌هایی که با هم داشتیم حول‌محور فعالیت‌های بسیج و حوزه بود و فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشت و سعی می‌کردم مرتضی را همیشه همراهی کنم و چون در خانواده خودمان، همه با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس بودند، درک فعالیت‌های مرتضی برایم سخت نبود.

همسر شهید مدافع حرم بیان می‌کند: شهید عطایی فقط کار فرهنگی انجام نمی‌داد بلکه کارهای خیر هم انجام می‌داد و من سعی می‌کردم همیشه همانند یک همسنگر در کنار وی باشم؛ مرتضی بیش از 20 بار به کربلا رفت؛ تمام فامیل با ما یک‌بار کربلا آمده‌اند و اربعین‌ها نیز یک کاروان از مردان فامیل جمع می‌کرد و به کربلا می‌رفتند، حتی اگر کسی هزینه سفر نداشت، خودش پرداخت می‌کرد.

وی عنوان می‌کند: نزدیک اربعین گذرنامه‌ها را جمع می‌کرد و کلی هزینه و تلاش می‌کرد تا همه بتوانند به کربلا برسند و کارهای فرهنگی تنها مختص بسیج نبود و این فعالیت‌ها به داخل خانواده نیز اشاعه پیدا کرده بود.

همواره سر مزار شهید کاوه حاضر می‌شد

همسر شهید می‌افزاید: مزار شهید کاوه زیاد می‌رفت و همیشه می‌گفت "اگر آن زمان بودم حتماً جنگ می‌رفتم" و همیشه به حال شهدا غبطه می‌خورد. پدر مرتضی زمان جنگ در کمیته کار می‌کرد و مادرش نیز فعالیت‌های پشت جبهه داشتند.

همسر شهید عطایی از نخستین روزهایی که حرف رفتن به سوریه در منزلشان عنوان شد، می‌گوید: نخستین بار که رفت به من چیزی نگفت؛ ماه رمضان سه سال پیش برای راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد(ع) عازم کربلا شدند که کنار «نهر علقمه» است و حدود یک ماه در کربلا بود و بعد ساعت کار نیز با گروه‌های نظامی و مردمی عراق ارتباط گرفته بود؛ وقتی برگشت به یک ماه نرسید و گفت "من باید مجدد کربلا بروم".

سه هفته از مرتضی خبر نداشتم و گویا برای دوره آزمایشی رفته بود؛ وقتی به سوریه رسید با برادرش تماس گرفته بود و گفت "من سوریه هستم".

بازگشت پس از 109 روز

همسر شهید مدافع حرم تصریح می‌کند: نخستین بار بعد از 109 روز برگشت، شب لیلة الرغایب بود؛ بعد از چند وقت مجدد رفت اما بار سوم چیزی نگفت و رفت، تماس گرفتم با مرتضی و گفت "ما ختم شبانه داریم و مراسم در بسیج است" و به هر بهانه‌ای بود نگفت که می‌رود. شب  پدر و مادرش را خانه ما فرستاده و قرار بود به‌همراه پدر و مادرم به سفر برویم، صبح مادر همسرم من را از زیر قرآن رد کردند و به «بابا امان» که رسیدم، مرتضی زنگ زد.

همسر شهید خاطرنشان می‌کند: آخرین دفعه‌ای که مرتضی رفت 17 مرداد ماه بود؛ خواب دیدم مرتضی رفته و اسیر شده و چون به‌خاطر موج‌های انفجار گاهی تشنج می‌کرد، همیشه استرس داشتم و می‌گفتم: "مرتضی تشنج کنی و بیهوش شوی حتماً اسیرت می‌کنند"؛ آخرین دفعه که برگشت برای تولد من 17 اسفندماه بود.

در هفته حداقل چندبار تشنج می‌شد و اگر قرص نمی‌خورد، بیهوش می‌شد که از عوارض موج‌های انفجار بود. این بار نخستین باری بود که از بچه‌ها، پدر و مادر و خانواده من خداحافظی می‌کرد.

وی می‌افزاید: همیشه خیلی استرس داشتم، هر وقت مجروح می‌شد خودم متوجه می‌شدم و این دفعه آرام‌تر بودم چراکه می‌دانستم که دیگر نمی‌بینمش، من منزل پدر و مادر مرتضی بودم و می‌خواستیم برویم سوریه زیارت و قرار بود مرتضی برایمان هفته آخر مهرماه را هماهنگ کند تا به سوریه برویم و با مرتضی شرط گذاشتم "اگر با ما برمی‌گردی به زیارت می‌آیم".

همسر شهید مدافع حرم بیان می‌کند: صبح جمعه عکسش را فرستاد که موهایش را کوتاه می‌کرد و گفت "من برایتان بلیت گرفته‌ام"، به تهران رفتیم، شب یکشنبه مرتضی تماس گرفت و گفت "فردا با شما تماس می‌گیرند که چه‌ساعتی فرودگاه باشید من هم از «لاذقیه» می‌آیم دمشق استقبال‌تان".

وی می‌افزاید: صبح هنوز ساعت 10 نشده بود که مرتضی زنگ زد و به دخترم گفته بود که پرواز امروز کنسل شده و می‌افتد برای هفته بعد. آخر دعای عرفه بود که متوجه شدم مرتضی شهید شده است؛ مرتضی خیلی دوست داشت کنار شهدای مدافع حرم در بهشت رضا(ع) دفن شود، می‌خواست کنار دوستانش باشد به همین دلیل مرتضی در بهشت رضا(ع) و در قطعه شهدای مدافع حرم دفن خواهد شد.

گفت‌وگو از مرجان شریعت

انتهای پیام/*

ارسال به شبکه های اجتماعی
نظرات
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات دریافتی

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۱:۳۱
اهدای 400 بسته ارمغان مهر به دانش آموزان نیازمند نیکشهر و قصرقند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 400 بسته آموزشی، بهداشتی و غذایی در قالب طرح ارمغان مهر این نهاد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان بی بضاعت شهرستان های نیکشهر و قصرقند اس...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۰:۴۲
سرعت زیاد و نداشتن کلاه ایمنی باز هم حادثه آفرید/برخورد با گارد ریل جان راکب موتورسیکلت را گرفت
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با گارد ریل کنار جاده در مسیر نیکشهر به ایرانشهر یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۱:۲۳
شهدای وحدت نام آوران تاریخ سیستان و بلوچستان/ از ایجاد وحدت و هم دلی میان اقوام بلوچ تا پروژه های محرومیت زدایی در استان
سردار شهید نورعلی شوشتری یکی از فرماندهان پر افتخار و یادگاران نامدار دفاع مقدس بود که سال‏ها برای امنیت و رفع محرومیت های موجود در جای جای کشور خدمت کرده و فرماندهی مناطق مختلفی از جمله کردستان، آذرب...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۱:۰۷
شهید شوشتری دغدغه ای جز آبادانی و امنیت نداشت/ تداوم وحدت شیعه و سنی بزرگترین آرزوی همسرم بود
همسر شهید شوشتری گفت: آباد کردن سیستان و بلوچستان و تداوم وحدت بین شیعه و سنی بزرگترین آرزویی همسرم بود، دوست داشت این دو مذهب آنقدر با هم صمیمی باشند که وحدت آنان زبانزد خاص و عام شود.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۰۸:۳۹
سپاه سد بلای کشور و آبروی ملت ایران است/شهدا بزرگترین مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی هستند
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا به عنوان بزرگترین مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران، ستارگان فروزان و همیشه جاوید این مرز و بوم هستند.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۲۳:۴۳
هشتمین یادواره شهدای وحدت در راسک برگزار شد +تصاویر
مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد شهدای وحدت، امنیت و اقتدار با حضور پرشور مسئولین، روحانیون، سران طوایف و خانواده شهدا شهرستان سرباز در سالن امفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۲۳:۱۳
سردار شهید شوشتری مرد خستگی ناپذیر انقلاب بود/ وحدت، امنیت و آبادانی کشور حاصل خون شهداست
فرماندار شهرستان سربازگفت: سردار شهید شوشتری حلال مشکلات مردم سیستان و بلوچستان بود که تا آخرین لحظه برای دفاع از امنیت این مردم و حفظ وحدت و برادری آنان تلاش کرد.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۲:۵۳
خدمت و مردم‌داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ شهید شوشتری نمونه ای کامل از یک مسئول انقلابی بود
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: به راستی شهید شوشتری نمونه بارزی از صداقت و راستی یک فرد انقلابی بودند و با شهادت در راه وحدت شیعه و سنی، بزرگ ‌ترین پیام آزادی و برابری را در تاریخ بشریت ثبت کر...
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۰:۳۲
بی احتیاطی راننده سواری پراید حادثه آفرید/ بی توجهی به حق تقدم، جان راکب موتورسیکلت را گرفت+عکس
رئيس پليس راه جنوب استان گفت: تصادف یک دستگاه خودرو پراید بایک دستگاه موتورسیکلت در محور نیکشهر منجر به مرگ راکب موتورسیکلت شد .
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۰۵:۳۸
وحدت و خدمت، میراث ماندگار شهید شوشتری+تصاویر
شهادت این سردار رشید اسلام مهر تائیدی شد بر تأثیرات فرهنگی و امنیتی که شهید شوشتری در مدت حضورش در سیستان و بلوچستان برای مردم این منطقه انجام داده بود.
بیشتر

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۰۴:۴۲
زندگینامه: نور علی شوشتری (۱۳۲۷ - ۱۳۸۸)
نور علی شوشتری در سال ۱۳۲۷ در روستای ینگجه از توابع بخش سرولایت نیشابور دیده به جهان گشود.
۱۳۹۶/۷/۲۲ - ۰۹:۲۰
سپاه پاسداران بازوی توانمند اقتدار و امنیت کشور/آمریکا عملا برجام را نقض میکند/دستگاه دیپلماسی با اقتدار پاسخ دهد
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: سخنان ترامپ تاییدی بر نقض برجام و عدم پایبندی این کشور استکباری به هرگونه توافق جهانی است و باید دستگاه دیپلماسی ایران با اقتدار به آن پاسخ دهد.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۰۵:۳۳
یادواره گرامیداشت شهدای وحدت در شهرستان سرباز برگزار می شود
فرمانده سپاه شهرستان سرباز گفت: به مناسبت هشتمین سالگرد شهدای وحدت ‘سرداران شهید شوشتری، محمدزاده ‘ یادواره گرامیداشت این سرداران رشید اسلام در شهرستان سرباز برگزار می شود.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۲:۵۳
خدمت و مردم‌داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ شهید شوشتری نمونه ای کامل از یک مسئول انقلابی بود
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: به راستی شهید شوشتری نمونه بارزی از صداقت و راستی یک فرد انقلابی بودند و با شهادت در راه وحدت شیعه و سنی، بزرگ ‌ترین پیام آزادی و برابری را در تاریخ بشریت ثبت کر...
۱۳۹۶/۷/۲۲ - ۰۹:۳۹
کشف بیش از یک تن تریاک در درگیری مسلحانه با اشرار
دادستان زاهدان از کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه در شهرستان نیک‏‎شهر خبر داد.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۰۵:۳۸
وحدت و خدمت، میراث ماندگار شهید شوشتری+تصاویر
شهادت این سردار رشید اسلام مهر تائیدی شد بر تأثیرات فرهنگی و امنیتی که شهید شوشتری در مدت حضورش در سیستان و بلوچستان برای مردم این منطقه انجام داده بود.
۱۳۹۶/۷/۲۳ - ۲۱:۳۱
سازمان ملل در ایران معلم اخلاق تربیت می‌کند!
مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران اعلام کرده است که برای نخستین بار دوره تربیت معلم اخلاق با همکاری یونسکو و دانشگاه محیط زیست در ایران برگزار می شود.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۰:۳۲
بی احتیاطی راننده سواری پراید حادثه آفرید/ بی توجهی به حق تقدم، جان راکب موتورسیکلت را گرفت+عکس
رئيس پليس راه جنوب استان گفت: تصادف یک دستگاه خودرو پراید بایک دستگاه موتورسیکلت در محور نیکشهر منجر به مرگ راکب موتورسیکلت شد .
۱۳۹۶/۷/۲۳ - ۱۲:۱۰
اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس سرباز
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرباز از آغاز طرح وارنیش فلوراید (جلوگیری از پوسیدگی دندان) از امروز در مدارس این شهرستان خبر داد.
۱۳۹۶/۷/۲۱ - ۰۹:۳۳
ظلم و تجاوز علیه مسلمانان میانمار تکان دهنده و غیر قابل تحمل است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: با وجودی که ظلم و تجاوز علیه مسلمانان میانمار تکان دهنده و غیر قابل تحمل است، متاسفانه بعضی از علما و مفتیانی که ادعای مسلمانی هم دار...