یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سرویس : با شهدا
زمان : ۱۳۹۵/۹/۱۸ - ۰۷:۵۲
شناسه خبر: ۴۲۶۳۸۰
 
روایت همسر "شهید مرتضی عطائی" از سیر و سلوک همسرش/ شهادت "ابوعلی" در دعای عرفه به من اعلام شد
همسر شهید مدافع حرم می‌گوید: آخر دعای عرفه بود که متوجه شدم مرتضی شهید شده است؛ مرتضی خیلی دوست داشت در کنار شهدای مدافع حرم در بهشت رضا(ع) دفن شود، می‌خواست کنار دوستانش باشد.

به گزارش پاپایا؛ به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، شهید مرتضی عطائی معروف به "ابوعلی" چند روز قبل در نبرد با نیروهای داعش در لاذقیه به شهادت رسید و قرار است فردا پیکر مطهر وی در مشهد مقدس تشییع شود.

خبرنگار تسنیم خراسان‌رضوی به‌مناسبت شهادت وی گفت‌وگویی با همسر شهید عطایی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید. 

همسر شهید عطائی از نخستین روزهای آشنایی با همسرش می‌گوید: روز عید فطر بود که مادر مرتضی به خواستگاری من آمدند، آن زمان مرتضی شاگرد پدرش بود و در مغازه کار می‌کرد و در نهایت من و مرتضی 28 بهمن سال 78 ازدواج کردیم.

وی می‌افزاید: نخستین صحبت‌هایی که با هم داشتیم حول‌محور فعالیت‌های بسیج و حوزه بود و فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشت و سعی می‌کردم مرتضی را همیشه همراهی کنم و چون در خانواده خودمان، همه با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس بودند، درک فعالیت‌های مرتضی برایم سخت نبود.

همسر شهید مدافع حرم بیان می‌کند: شهید عطایی فقط کار فرهنگی انجام نمی‌داد بلکه کارهای خیر هم انجام می‌داد و من سعی می‌کردم همیشه همانند یک همسنگر در کنار وی باشم؛ مرتضی بیش از 20 بار به کربلا رفت؛ تمام فامیل با ما یک‌بار کربلا آمده‌اند و اربعین‌ها نیز یک کاروان از مردان فامیل جمع می‌کرد و به کربلا می‌رفتند، حتی اگر کسی هزینه سفر نداشت، خودش پرداخت می‌کرد.

وی عنوان می‌کند: نزدیک اربعین گذرنامه‌ها را جمع می‌کرد و کلی هزینه و تلاش می‌کرد تا همه بتوانند به کربلا برسند و کارهای فرهنگی تنها مختص بسیج نبود و این فعالیت‌ها به داخل خانواده نیز اشاعه پیدا کرده بود.

همواره سر مزار شهید کاوه حاضر می‌شد

همسر شهید می‌افزاید: مزار شهید کاوه زیاد می‌رفت و همیشه می‌گفت "اگر آن زمان بودم حتماً جنگ می‌رفتم" و همیشه به حال شهدا غبطه می‌خورد. پدر مرتضی زمان جنگ در کمیته کار می‌کرد و مادرش نیز فعالیت‌های پشت جبهه داشتند.

همسر شهید عطایی از نخستین روزهایی که حرف رفتن به سوریه در منزلشان عنوان شد، می‌گوید: نخستین بار که رفت به من چیزی نگفت؛ ماه رمضان سه سال پیش برای راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد(ع) عازم کربلا شدند که کنار «نهر علقمه» است و حدود یک ماه در کربلا بود و بعد ساعت کار نیز با گروه‌های نظامی و مردمی عراق ارتباط گرفته بود؛ وقتی برگشت به یک ماه نرسید و گفت "من باید مجدد کربلا بروم".

سه هفته از مرتضی خبر نداشتم و گویا برای دوره آزمایشی رفته بود؛ وقتی به سوریه رسید با برادرش تماس گرفته بود و گفت "من سوریه هستم".

بازگشت پس از 109 روز

همسر شهید مدافع حرم تصریح می‌کند: نخستین بار بعد از 109 روز برگشت، شب لیلة الرغایب بود؛ بعد از چند وقت مجدد رفت اما بار سوم چیزی نگفت و رفت، تماس گرفتم با مرتضی و گفت "ما ختم شبانه داریم و مراسم در بسیج است" و به هر بهانه‌ای بود نگفت که می‌رود. شب  پدر و مادرش را خانه ما فرستاده و قرار بود به‌همراه پدر و مادرم به سفر برویم، صبح مادر همسرم من را از زیر قرآن رد کردند و به «بابا امان» که رسیدم، مرتضی زنگ زد.

همسر شهید خاطرنشان می‌کند: آخرین دفعه‌ای که مرتضی رفت 17 مرداد ماه بود؛ خواب دیدم مرتضی رفته و اسیر شده و چون به‌خاطر موج‌های انفجار گاهی تشنج می‌کرد، همیشه استرس داشتم و می‌گفتم: "مرتضی تشنج کنی و بیهوش شوی حتماً اسیرت می‌کنند"؛ آخرین دفعه که برگشت برای تولد من 17 اسفندماه بود.

در هفته حداقل چندبار تشنج می‌شد و اگر قرص نمی‌خورد، بیهوش می‌شد که از عوارض موج‌های انفجار بود. این بار نخستین باری بود که از بچه‌ها، پدر و مادر و خانواده من خداحافظی می‌کرد.

وی می‌افزاید: همیشه خیلی استرس داشتم، هر وقت مجروح می‌شد خودم متوجه می‌شدم و این دفعه آرام‌تر بودم چراکه می‌دانستم که دیگر نمی‌بینمش، من منزل پدر و مادر مرتضی بودم و می‌خواستیم برویم سوریه زیارت و قرار بود مرتضی برایمان هفته آخر مهرماه را هماهنگ کند تا به سوریه برویم و با مرتضی شرط گذاشتم "اگر با ما برمی‌گردی به زیارت می‌آیم".

همسر شهید مدافع حرم بیان می‌کند: صبح جمعه عکسش را فرستاد که موهایش را کوتاه می‌کرد و گفت "من برایتان بلیت گرفته‌ام"، به تهران رفتیم، شب یکشنبه مرتضی تماس گرفت و گفت "فردا با شما تماس می‌گیرند که چه‌ساعتی فرودگاه باشید من هم از «لاذقیه» می‌آیم دمشق استقبال‌تان".

وی می‌افزاید: صبح هنوز ساعت 10 نشده بود که مرتضی زنگ زد و به دخترم گفته بود که پرواز امروز کنسل شده و می‌افتد برای هفته بعد. آخر دعای عرفه بود که متوجه شدم مرتضی شهید شده است؛ مرتضی خیلی دوست داشت کنار شهدای مدافع حرم در بهشت رضا(ع) دفن شود، می‌خواست کنار دوستانش باشد به همین دلیل مرتضی در بهشت رضا(ع) و در قطعه شهدای مدافع حرم دفن خواهد شد.

گفت‌وگو از مرجان شریعت

انتهای پیام/*

ارسال به شبکه های اجتماعی
نظرات
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات دریافتی

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۹/۲۵ - ۱۲:۰۰
تجاوز به چپ باز هم حادثه ساز شد/تصادف خونین در نیکشهر جان ۴ نفر را گرفت
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت، برخورد يك دستگاه وانت پيكان با سواري پژو 405 در محور ایرانشهر به نیکشهر 4 کشته برجای گذاشت.
۱۳۹۶/۹/۲۵ - ۱۱:۴۸
کشف بیش از 290هزار نخ سیگار قاچاق در نیکشهر/محموله 12میلیاردی دخانیات قبل از پخش در کشور توقیف شد
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مأموران پلیس، محموله بزرگ سیگار قاچاق به ارزش 12میلیارد ریال در شهرستان نیکشهر کشف شد.
۱۳۹۶/۹/۲۵ - ۱۱:۳۳
شعار «مرگ بر آمریکا» در راسک طنین انداز شد+تصاویر
دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور راسک با تجمع ضد استکباری و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از اقدامات ضد اسلامی استکبار جهانی نشان دادند.
۱۳۹۶/۹/۲۵ - ۱۰:۴۷
عکس نوشته/تدوین کنندگان برنامه بودجه ۹۷ از سفره مردم خبر ندارند
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه همه مردم تهران زندگی‌شان مانند افراد شمال تهران نیست گفت: دولت ظاهراً از حاشیه شهرها و روستاییان خبری ندارد چرا که اکثر روستائیان و حاشیه نشینان ب...
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۵۲
عکس نوشته/برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساسی را مطرح کرد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۴۰
وحدت و برادری اکسیر نجات بخش مسلمین است/فرزندان شیطان به زودی نابود خواهند شد
امام جمعه اهل سنت مینان سرباز گفت: فرزندان شیطان و هم پیمانان آنان باید بدانند که خوبی همواره بر زشتی و بدی پیروز بوده و به زودی زود بساط ظلم آنان برچیده خواهد شد.
۱۳۹۶/۹/۲۳ - ۱۲:۳۷
عکس نوشته/بودجه 97 بر اساس شرایط رونق اقتصادی نوشته شده است، نه رکود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به نظر من در شرایطی که رکود بر بازار حاکم بود، اضافه کردن هزینه های جدید به دوش مردم کار نادرستی است.
۱۳۹۶/۹/۲۳ - ۱۱:۰۸
تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه/ نظام مند کردن بازارهای خرید و فروش اموال و املاک/سامانه 197 پل ارتباطی مردم با فرمانده انتظامی است
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کاهش جرایمی چون سرقت و تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه برنامه های ویژه ای در سطح استان اجرا شده و تا ریشه کنی این جرم ادامه خواهد داشت.
۱۳۹۶/۹/۲۳ - ۱۰:۵۳
پایان 14ماه فرار از قانون/متهم پرونده قتل مسلحانه در فنوج دستگیر شد
فرمانده انتظامی فنوج گفت: با عملیات ضربتی پلیس، متهم پرونده قتل مسلحانه دو جوان پس از 14ماه فرار دستگیر شد.
۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۱۳:۵۷
گزارش تصویری/ مسئولان سرباز از طرح های زیربنایی شهرستان بازدید کردند
فرماندار سرباز به همراه معاونین و دیگر مسئولان شهرستانی از پروژه های زیربنایی بخش های پیشین و مرکزی بازدید کرد.
بیشتر

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۹/۲۱ - ۱۲:۰۲
دانش آموزان سربازی چشم انتظار خیرین مدرسه ساز/ساخت مدارس خیرساز موجب شکوفایی علمی منطقه می شود/تصاویر
مدیر آموزش و پرورش سرباز گفت: هر ساله بسیاری از دانش آموزان دختر این شهرستان به دلیل نبود فضای آموزشی ترک تحصیل می‌کنند که ساخت مدارس خیرساز در سرباز موجب شکوفایی علمی منطقه می شود.
۱۳۹۶/۹/۱۹ - ۱۲:۲۸
نابودی زحمات کشاورزان بر اثر سرمای زودهنگام/ کشاورز سیستان و بلوچستان در انتظار حمایت مسئولان
سرمای بی سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان موجب آسیب شدید به محصولات خارج فصلی چون گوجه و حنا شده است.
۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۱۳:۵۷
گزارش تصویری/ مسئولان سرباز از طرح های زیربنایی شهرستان بازدید کردند
فرماندار سرباز به همراه معاونین و دیگر مسئولان شهرستانی از پروژه های زیربنایی بخش های پیشین و مرکزی بازدید کرد.
۱۳۹۶/۹/۱۹ - ۱۱:۴۲
قاچاقچی سوخت نقره داغ شد/جریمه 272میلیونی برای راننده متخلف
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر گفت: با هوشیاری ماموران آگاهی سرباز کامیون حامل هزار و 500لیتر گاروئیل قاچاق در بخش کلات این شهرستان توقیف شد.
۱۳۹۶/۹/۲۳ - ۱۰:۵۳
پایان 14ماه فرار از قانون/متهم پرونده قتل مسلحانه در فنوج دستگیر شد
فرمانده انتظامی فنوج گفت: با عملیات ضربتی پلیس، متهم پرونده قتل مسلحانه دو جوان پس از 14ماه فرار دستگیر شد.
۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۱۲:۰۴
بیش از30درصد مردم سرباز زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند/با همکاری سپاه بیش از هزار خانه برای محرومان استان ساخته می شود
مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال جاری بیش از هزار واحد مسکونی با همکاری سپاه تحویل مددجویان این نهاد در روستاهای استان خواهد شد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۴۰
وحدت و برادری اکسیر نجات بخش مسلمین است/فرزندان شیطان به زودی نابود خواهند شد
امام جمعه اهل سنت مینان سرباز گفت: فرزندان شیطان و هم پیمانان آنان باید بدانند که خوبی همواره بر زشتی و بدی پیروز بوده و به زودی زود بساط ظلم آنان برچیده خواهد شد.
۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۱۳:۲۲
خصومت شخصی عامل آتش سوزی مسجد مدنی سرباز/با شایعه پراکنان و تنش آفرینان طبق قانون برخورد خواهد شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرباز گفت: آتش سوزی مسجد مدنی شهرستان سرباز هیچ ربطی به مسائل سیاسی نداشته و تنها به دلیل خصومت شخصی بوده است.
۱۳۹۶/۹/۲۱ - ۱۱:۲۲
دلهره و ترس، تکلیف هر شب دانش‌آموزان مدارس کپری/گنبدهای چوبی سهم کودکان سیستان و بلوچستان از تحصیل
دانش آموزان مناطق مختلف جنوب شرق کشور تنها با لباسی کهنه و دمپایی پلاستیکی کیلومترها راه را می پیمایند تا با کوله باری از خستگی و محرومیت همیشگی، دانش آموخته و در آینده ای نزدیک نقشی در توسعه کشور و ا...
۱۳۹۶/۹/۲۳ - ۱۱:۰۸
تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه/ نظام مند کردن بازارهای خرید و فروش اموال و املاک/سامانه 197 پل ارتباطی مردم با فرمانده انتظامی است
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کاهش جرایمی چون سرقت و تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه برنامه های ویژه ای در سطح استان اجرا شده و تا ریشه کنی این جرم ادامه خواهد داشت.